miercuri, 8 noiembrie 2023

" păstraţi numai o bună amintire aceluia care, începînd din această clipă, va trăi pentru dumneavoastră."
"— Un gentilom desăvîrşit, un viteaz din timpurile vechi, un cavaler care, dacă ar fi trăit pe vremea regelui Arthur, ar fi obţinut cu siguranţă un loc la Masa Rotundă."
" Conte trebuie să-l părăseşti pe acel prinţ nemernic; conte,un suflet nobil ca al dumitale nu poate rămîne prietenul unui răpitor şi al unui ucigaş."
" — Eu nu sînt dintr-aceia care se tem de mînia prinţilor."
"Apoi, o dragoste ca a mea, vezi dumneata, încălzeşte întocmai ca soarele şi însufleţeşte toate inimile pe care le atinge; astfel că nu te voi ruga, nu mă voi consuma în disperare. Nu, mă voi aşeza la genunchii dumitale pe care îi sărut, şi îţi voi spune cu mîna dreaptă pe inimă, pe această inimă care nu a minţit niciodată nici din interes, nici din teamă, îţi voi spune: „Diana, te iubesc şi aceasta pentru toată viaţa! Diana, îţi jur în faţa lui Dumnezeu că voi muri adorîndu-te.” Dacă tot îmi vei spune: „Pleacă, nu fura fericirea altuia”, mă voi ridica fără suspin, fără nici un semn, din acest loc unde sînt atît de fericit totuşi, şi te voi saluta adînc, spunîndu-mi: „Femeia aceasta nu mă va iubi niciodată.” Atunci voi pleca şi nu mă vei mai vedea niciodată. Dar cum devotamentul meu pentru dumneata este chiar mai mare decît dragostea, cum dorinţa mea de a te vedea fericită va supravieţui siguranţei că nu pot să fiu fericit eu însumi,cum nu voi fi furat fericirea altuia, voi avea dreptul să-i fur viaţa, sacrificînd-o pe a mea: iată ce voi face, doamnă şi acesta de teamă să nu fii sclavă pe vecie şi să nu ai vreun motiv de a face nefericiţi pe oamenii care te iubesc."
" — Ei, Doamne, omul e oare stăpîn pe soarta lui? E ca frunza copacului pe care vîntul o ia şi o duce peste văi şi cîmpii fără să ştie unde se va opri."
"S-au văzut bătălii pe trei sferturi pierdute fiind cîştigate printr-o schimbare de vînt şi vice-versa;"
"Un bob de nisip schimbă mersul celor mai puternice maşini."
"O dată cu dragostea se născuse în ea şi îndrăzneala pe care o femeie îndrăgostită o împinge dincolo de marginile judecăţii;"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu